Kemalist mimarî neden güzel değil?
By my on Eyl 13, 2013 in Çirkinlik, mimari, Soyut Sanat (Kaynak), Soyut Sanat Müslümanın Yitik Malıdır
TOKİ çok çirkin binalar yapıyor ama gözlerimizi acıtan bu çarpık stili(?) onlar icad etmedi. Cumhuriyet’in ilânından bu yana, 80 yıldır inşa edilen binaların hepsi birbirine benziyor: Okullar, fakülteler, gar binaları, oteller, bankalar, konser salonu, spor salonu, belediye sarayı ve hükümet konakları… Tektip, cezaevi ya da depo, fabrika vs gibiler, her bir kat yanyana kopyalanmış pencerelerden oluşuyor. Bina ise üstüste kopyalanmış katlardan. Pencereler ve katlar gibi binalar bile birbirinin yerine ikame edilebilir. Dışarıdan bakarak amacını, işlevini anlamak mümkün değil.
Sanki 80 yıldır Türkiye’deki bütün binaları aynı zevksiz mimar çiziyor. Oysa bu topraklar güzel binalarla dolu. Eski Yunan tapınakları, su kemerleri, köprüler, Ermeni, Rum ve Bizans kiliseleri, Selçuklu mimarisi, Osmanlı mimarisi… Neden cumhuriyet sonrası böyle bir kısırlık içine girdi Türkiye?
Yakında bu konuyu sorgulayan bir makale gireceğiz yayına. Aşağıdaki resimleri “Soyut Sanat Müslümanın Yitik Malıdır” serisi için bir ön hazırlık olarak sunuyoruz. Resimleri büyük görmek için albümün sonundaki YAZININ DEVAMI’na tıklayabilirsiniz.
Resimleri tam boy görmek için
2 Yorum
Yazan:ç-z Tarih: Eyl 13, 2013 | Reply
Hiçbir iz,işaret taşımasını istememek de bir iz ve işaret. Kaçarken kendi elleriyle ördükleri zihniyetlerinin duvarlarına toslamışlar.Bu mimarsızlık karadenizli Temelin odanın zeminin kapı önünden başlayarak boyamasına ve bir köşede hapsolmasına benziyor.
Yazan:Tayfun Tarih: Eyl 16, 2013 | Reply
http://bcgavel.com/wp-content/uploads/2013/04/northkorea.jpg
Kuzey Kore’ye ne kadar da benziyor.